Ekonomický úsek

Stručný popis činnosti

  • Převzetí ekonomické a administrativní dokumentace.
  • Evidence vlastníků i nájemců bytů, garáží a nebytových prostor.
  • Kalkulace nájemného a záloh na služby na příští rok, včetně rozpisu na jednotlivém byty s přihlédnutím ke známým cenovým úpravám, inflaci a závěrům technické prohlídky domu.
  • Průběžné úpravy předpisů záloh na služby i fondu oprav dle požadavků mandanta nebo dle hlášených změn.
  • Sledování plateb nájemného a záloh podle bytů na základě bankovních výpisů, SIPO.
  • Tvorba a distribuce 1. upomínek za pozdní úhrady měsíčních předpisů (čtvrtletně nebo dle požadavků klienta).
  • Písemné informování mandanta o dlužnících s dluhem na zálohách vyšším než 10.000,- Kč včetně výpočtu aktuální penalizace, pro případné předání právnímu zástupci. -Evidence výdajů na provoz a služby v členění podle příslušných platných právních předpisů za dům na základě dokladů převzatých od mandanta.
  • Roční přehled plateb nájemného a záloh podle bytů a přehled výdajů v členění za dům a jednotlivé byty podle příslušných právních předpisů, vyúčtování služeb a provozu(v termínu nejpozději do 30. 4. roku).
  • Vypořádání přeplatků a nedoplatků z vyúčtování služeb.
  • Vedení kompletního podvojného účetnictví mandanta na základě:
  • a) bankovních dokladů získaných od banky nebo mandanta,
  • b) pokladních dokladů,
  • c) faktur a jiných dokladů došlých na adresu mandatáře nebo předaných mandantem.
  • Zajištění a kontrola úhrad dodavatelských faktur.
  • Sledování salda pohledávek a závazků.
  • Vedení mzdové a personální agendy, hlášení pro orgány zdravotních pojišťoven, Pražské správy sociálního zabezpečení, finančních úřadů aj.
  • Vedení přehledu příjmů (event. vydání) ze společných částí budovy.
  • Pravidelné informování o výsledcích hospodaření formou měsíčních nebo čtvrtletních počítačových sjetin.
  • Zajišťování administrativní agendy související s pojištěním domu – nabízíme zvýhodněné pojištění domů, bytů, pojištění členů statutárních orgánů (viz dále).
  • Vypracování roční závěrky vč. povinných stat. výkazů, Výkaz zisku a ztráty, Rozvaha a příloha k účetní závěrce.
  • Zpracování daňového přiznání a jeho distribuce na finanční úřad.
  • Distribuce účetní závěrky, včetně příloh, na obchodní rejstřík.
  • Vypracování a distribuce výkazů pro Statistický úřad.
  • Vypracování Potvrzení o zdanitelných příjmech vlastníků, distribuce.
  • Archivace účetních dokladů po dobu 3 let (déle po dohodě).
  • Zpracování podkladů pro daňová přiznání DPH, ekonomická správa kotelny.
  • Zpracování daňového přiznání k dani z nemovitosti.
  • Zpracování daňového přiznání k dani z převodu nemovitosti.